Sep 22 2004

ایران ابرقدرتی بر روی نت!

نوشته:     :::       Comments Off on ایران ابرقدرتی بر روی نت!

ضريب امنيتى پايين ميزبانى سايتها در خارج كشور باعث شده تا وزارتخانه هايى مانند دفاع حاضر شوند هزينه ايجاد يك سرور مركزى را پرداخته و سايت خود را در داخل كشور ميزبانى كنند كه در صورت ادامه اين روند توسط وزارتخانه و نهادهاى مختلف، هزينه هاى زيادى به دولت تحميل خواهد شد. منبع خبر


به زبان ساده تر یعنی اینکه تا امروز آقایان حتی دیتاهای وزارتخانه‌هایشان را هم بر روی سرورهای خارجی  قرار داده‌اند (بخوانید آمریکایی یا شاید هم اسرائیلی) درصورتی که نروژ فکسنی هم حتی کوچکترین شرکت‌های خصوصی‌اش بخاطر ایمنی دیتای خود حاضر نیستند دیتای شرکتشان را بر روی سرورهای غریبه قرار دهند و همگی خود دارای سرور هستند.


اینها با این وضع می‌خواهند بروند به جنگ ابرقدرتی بنام آمریکا!؟ یا شاید همه این هارت و پورت‌ها برای تبلیغات داخلی است.


پ. ن.:
به گفته آقای رشيدی “فيلترينگ يکی از مباحث مهم است و اگر قرار باشد IT رواج پيدا کند همه بايد خيالشان راحت باشد که مروج فساد نيست بنابر اين همت ويژه ای را به فيلترينگ اختصاص داده ايم.”

محدوديت بيشتر

در حال حاضر فيلترينگ سايت های اينترنتی در آی سی پی ها (نقاط تماس بين المللی) انجام می شود که تعداد آنها بسيار محدود است اما از اين پس، فيلترينگ در ای اس پی ها صورت خواهد گرفت که تعداد آنها بسيار بيشتر است. منبع خبر

تفسیر خبر: آنها که با ایران و ایرانی و سیستم حکومتی آشنا هستند می دانند که دادن مسولیت به مراجع بیشتر یعنی کلاف سردرگم شدن اوضاع و باز شدن سوراخ های بیشتر ( به زبان خُسن آقایی یعنی سانسور مالیده)

نوشته: در ساعت: 12:40 pm در بخش: کامپیوتر و اینترنت

Comments Off on ایران ابرقدرتی بر روی نت!  |           

Comments are closed.

اخبار و مطالب خواندنی