Jul 15 2004

این مطلب دیشب نوشته شده.

نوشته:     :::       Comments Off on این مطلب دیشب نوشته شده.

این مطلب دیشب نوشته شده.
با عرض پوزش که بی خبر دکه خُسن آقا را ول کردم وزدم به چاک جاده. روزی که از نروژ رفتم فکر می کردم فرداش توی آلمان دسترسی به اینترنت پیدا خواهم کرد و همچنین وقت نوشتن چند خطی، ولی متاسفانه نه دسترسی به اینترنت پیدا کردم و نه وقت نوشتن. حالا هم اگر فردا کافی نتی پیدا کردم این مطلب رو پست خواهم کرد اگر نه، معلوم نیست که در چند روز آینده بتونم به نت دسترسی پیدا کنم یا نه آخه برعکس تصور، هم آلمان وهم فرانسه از نظر ارتباطات حداقل از نروژ سالها عقب تراند. راستش با همراه داشتن یک لپتاپ فکر می کردم که می تونم هرگوشه ای از این دوکشور به نت وصل بشم، مدتی که ایران بودم دسترسی ام به اینترنت آسونتر بود تا توی آلمان و فرانسه. فرانسوی ها که انگاری چیزی بنام انترنت هنوز نمی دونند چی چی هست! امشب توی هتل پرسیدم آیا امکان اتصال به اینترنت دارند یا نه، یارو جواب منفی داد. پرسیدم، آیا کافی نتی این نزدیکی ها هست یا نه بازم گفت نه. خلاصه انگار اینجا از لحاظ ارتباطات وضعشان از مملکت آخوندا هم بدتره!
یک کمی درباره این ده کورکی که امشب بناست توش شب را به صبح برسونم.
اسمش نُف شاتو هست، با نوفل لو شاتو اونجایی که خمینی قبل از انقلاب توش اقامت کرده بود اشتباه نشه ها! اینجا توی شرق فرانسه ست، یک جایی نزدیکی های لوکزامبورگ و آلمان (دویست کیلومتری).
ژاندارک در نزدیکی های اینجا در مکانی بنام دُم رمی لا پوسل (Domremy-la-Pucelle) در ژانویه 1412 بدنیا آمده و سالها بعد (1428) برای فرار از دست ژان دو لوکزامبورگ و آنتوان دو ورژی کاپیتانهای بورگینیون به نُف شاتو پناه برده. رابطه عجیبی که همیشه بین من و این شهرک کوچک فرانسوی وجود داشته اینه که هروقت به فرانسه اومدم روز چهارده ژوئیه گزارم افتاده به این شهرک گمنام. این شاید ششمین یا هفتمین باری است که روز 14 ژوئیه سر از اینجا در میارم.
چهارده ژوئیه سالروز انقلاب فرانسه است، چهارده ژوئیه 1789 ملت فرانسه کشاورز و شهر نشین بر علیه لوئی 16 قیام کردند و بعد هم گردن کلفتش را با گیوتین زدند، مبارک است، امید وارم که همین روزها هم همین عاقبت نسیب حاج آقا خامنه ای و دیگر لوئیی های ایران شود.

نوشته: در ساعت: 12:04 pm در بخش: بدون دسته بندی

Comments Off on این مطلب دیشب نوشته شده.  |           

Comments are closed.

اخبار و مطالب خواندنی