May 29 2004

چیزی بنام غیر ممکن وجود ندارد

نوشته:     :::       Comments Off on چیزی بنام غیر ممکن وجود ندارد

من همیشه بر این باوره بوده‌ام که انسان اگر بخواهد می‌تواند. نه یک کلام کمتر نه یک کلام بیشتر.
تصورش را بکنید قبل از اینکه فکر پرواز به مغز برادران رایت برسد مسله پرواز برای انسان یکه مساله غیر ممکن می‌نمود. حالا فکرش را بکنید امروز یکی بشما بگوید پرواز غیر ممکن است. آیا به ریش طرف نمی‌خندید؟
نکته‌ای که انسانها را از هم متمایز می‌کند بلند پروازی، جاه طلبی (ambition) آنهاست. این واژه جاه طلبی یا بلندپروازی در زبان فارسی کمی گنگ و دارای بار منفی است، درصورتی که جاه طلبی بنظر من کلید پیشرفت انسان‌هاست. فکرش را بکنید اگر برادران رایت این جاه طلبی پرواز را نداشتند شاید انسان هیچوقت قادر به پرواز نمی‌شد. دقیقآ این نکته‌ای که نوشتم کاملآ غلط است، می‌دانید چرا؟ چونکه اگر برادران رایت چنین بلندپروازی را نداشتند یقینآ کس دیگری این بلند پروازی را روزی می‌داشت و همان کاری را که انها کردند می‌کرد.
این مقدمه را نوشتم تا برسم به مشکل همیشگی خودمان، قدرتِ قدرت مداران و معضل جامعه ایران.
چرا کسی مثل خامنه ای می‌تواند بر 70 میلیون ایرانی حکومت کند و زورگویی کند؟ آیا فکر این موضوع را کرده اید!؟ مگر او کیست؟ ابرانسان است؟؟؟ خیر او ضعیف تر از خیلی از ما هاست، فقط چیزی که او را از ما متمایز می‌کند در درجه اول بلندپروازی اوست. البته یک مقدار هم حرامزادگی است ولی برای اینکه به بالا ترین نقطه قدرت در یک سیستم رسید نیازی به حرامزادگی نیست، بلندپروازی کفایت می‌کند.
من وقتی می‌خواهم بر مشکلی یا شخصی فایق آیم مشکل یا شخص مقابلم را کوچک می‌کنم، درست خواندید همیشه نیاز آن نیست که خود را بزرگ کرد گاهی اوقات می‌توان قدرت مقابل خود را کوچک کرد. مساله این است که همیشه قدرت بزرگتر(برتر) برنده است مهم نیست که این قدرت چقدر بزرگتر است مهم فقط بزرگتر بودن قدرت است حتی اگر این قدرت (نیرو) یک گرم بزرگتر باشد، بر اساس قوانین فیزیکی پیروز است.
برای فایق آمدن بر نیرویی یا باید نیروی خودتان را افزایش دهید یا نیروی مقابل را تقلیل، فرقی نمی‌کند در هر دو حالت پیروزید. حالا می‌خواهم توجه شما را به نکته دیگری جلب کنم.
برادری دارم دوسال از من کوچکتر است. من و او در دوران کودکی مثل تمام برادران دائم با هم زدو خورد داشتیم و مدام مثل سگ و گربه به پروپای هم می‌پیچیدیم با اینکه او از نظر هیکل و قدرت فیزیکی از من ضعیف تر بود ولی همیشه در جنگ های ما او بود که پیروز از مبارزه بیرون می‌آمد. (ادامه دارد)

نوشته: در ساعت: 1:40 am در بخش: گوناگون

Comments Off on چیزی بنام غیر ممکن وجود ندارد  |           

Comments are closed.

اخبار و مطالب خواندنی