Mar 29 2002

اصلاح نژاد آخوند

نوشته:     :::       Comments Off on اصلاح نژاد آخوند

امروز که از خواب بيدار شدم اولين چيزی که به مغز معيوبم خطور کرد واژه اصلاح بود، بله اصلاح کردن، بخودم گفتم خوب این فعل اصلاح کردن رو که دارو دسته خاتمی وردوشتن و بهش بازی می‌کنن فکر کردن چه لغت خطرناکیه!؟ البته نه بری ملت ايرون ، بری خودشون. اگه اجازه بدین توضیح می‌دم:
اگه منظور از اصلاح معنی اولیش رو بگیریم خوب یعنی فقط بنا هست ریش و پشم آخوندا تراشیده بشه و تبدیل بشن به اصلاح طلب، حالو ممکنه تو همین جریان يی کراواتم به این آخوندا آویزون کرديی، خوب که چه بشه.
البته ممکنه که منظور آقوی خاتمی همین معنی اول از اصلاحات باشه ولی گمان من بر این است که ملت چیزه ديگی میخوات. پس سعی کردم معنی‌های دیگه‌ی برای این مقوله پیدو کنم، رفتم سر کتاب لغت چون فارسی نداشتم یک لغتنامه فارسی فرانسه وردوشتم و شروع کردم به گشتن اولین لغتی که بهش برخوردم لغت Réforme بود خوب اينکه بيخطره، رفتم سراغ لغت بعدی Correction اینم بی خطره هرچی بیشتر گشتم لغات خطرناکتر پیدو کردم. از همه جالبتر لغت اصلاح نژاد بود. فکر کنید به این لغت اصلاح نژاد در مورد بره اگه فکر کنیم میبینیم چقدر اصلاحات شده. بره‌ها یواش یواش بشکل و شمایل گاو درمیان، گرچه هدف ملت ایران اصلاح نژاد آخوندا به این صورت نیست! ولی بد هم نمی‌شد اگه بتونیم ژنتیک این پشمالوها رو یک کمی اصلاح کنیم ها. شاید یک چیز بدرد بوخور از توشون در بیاریم.
اصلا قرار با خودوم گذوشتم که در آینده يک کمی در مورد این لغت تحقیقات بیشتری کنم و چنانچه به نتایج بهتری رسیدم حتما شمارو هم باخبر می‌کنم.
پیروز باشین

نوشته: در ساعت: 2:51 pm در بخش: طنز

Comments Off on اصلاح نژاد آخوند  |           

Comments are closed.

اخبار و مطالب خواندنی