Jun 26 2002

وای از نیرنگ وای از

نوشته:     :::       Comments Off on وای از نیرنگ وای از

وای از نیرنگ وای از دروغ
این مساله ی پرشین وبلاگ مثل اینکه خیال نداره مارو ول کنه میپرسید چرا!؟ باور کنید که من دیگر فکر کرده بودم که به اندازه کافی این موضوع زیر رو رو شده بحث شده بر این گمان بودم که ساعت 16 روز یکشنبه میلی را از آزاده سپهری دریافت کردم مضمون میل چنین است :
rasti in ahmad karimi karimionline.persianblog.com ro mishnasid?
“ایا این شخص را میشناسی: karimionline.blogspot.com”
پس از چند دقیقه میل دیگری بساعت 16:38 دقیقه دریافت کردم سپهری در این میل از من سوال میکرد ” in chi boode? ” مطلب گویا از این قرار بود که زمانی که آزاده سپهری مشغول چت کردن بوده PC ش مورد حمله یک ویروس یا شاید چیز دیگری واقع میشود و firewall اون یک پیغام اخطار میدهد، پس از اینکه من توضیحی به او میل کردم میل دیگری دریافت کردم از او که توضیح میداد:
” in vaghti etefagh oftad ke dashtam ba karimi_ahmad@yahoo.com chat mikaradam”
این وقتی اتفاق افتاد که داشتم با احمد کریمی چت میکردم.
با دریافت این میل سعی کردم از طریق blogspot دنبال اسم این شخص “احمد کریمی” بگردم پیدا نکردم سری به پرشین بلاگ زدم اسمش را آنجا پیدا کردم. سعی کردم روی اسم کلیک کنم ولی بجای باز شدن صفحه IExplorer به من یک Prompt داد به این معنی که File مورد نظر را save کنم، متعجب شدم ولی آن را در هارد ضبط کردم بعدآ آن را بوسیله notepad باز کردم تا ببینم چگونه file ی هست چون فیل بدون extension بود. پس از باز کردن فیل متوجه شدم که html است. آن را تغیر نام دادم و بوسیله IExplorer بازکردم محتویاتش با صفحات پرشین بلاگ فرق میکرد و در وسط صفحه این مطالب نوشته شده بود:





وب سايت اميد بهرامي
براي فروش!!!!
قيمت پايه 2500 ريال مي باشد
afriend1380@yahoo.com



در این موقع بود که مشکوک شدم چون میل یاهو را شناختم همان کسی بود که برای من و دیگران پیقام Hack کردن پرشین بلاگ را داده بود.
بایافتن این اطلاعات مطمئن شدم که این شخص همان احمد کریمی است که با دو اسم خود را به ما معرفی کرده است.
پس از کمی پیگیری به این وبلاگ رسیدم با پیگیری لینک آدرس در قسمت لینکای این صفحه به این صفحه رسیدم و در این موقع بود که تصویر کامل شد. باری کسانی که علاقه به خواندن آخرین میل او هستند میتوانند به وب لاگ امید میلانی مراجعه کنند.
نتیجه گیری:
این مساله پرشین بلاگ ما را به جایی کشاند که خود گمانش را نمیکردیم. چند نکته که قابل تامل است این است که

  • آیا پرشین بلاگ در این امر دخالت داشته؟ بگمان من بله وگرنه هیچ دلیلی ندارد که شخصی که خود طرفدار پرشین بلاگ است و آنرا حتی بوضوح در مطلب 19 زوئن خود اذعان میکند تصمیم به حک کردن آن کند. بریده ای از مطلب را برایتان می آورم:
    “يك گلايه: حتماً از پرشين‌بلاگ خبر داريد. نمي‌دانم بعضي دوستان، البته با گرايش‌هاي فكري خاص و اغلب در خارج از كشور، چه اصراري به سياسي جلوه دادن موضوع دارند. شايد بهتر باشد بجاي دچار شدن به توهّمِ مبارزه، در فضايي به دور از غرض ورزي‌ها و فُحش‌هاي سياسي حرف‌مان را بزنيم. فكر مي‌كنم اينجور بيشتر همديگر را بفهميم.”
    این دوست گرامی توضیح نمیدهند که غرض و مرض ما داریم یا ایشان که قصد Hack کردن پرشین بلاگ را داشته اند!؟

  • آیا پرشین بلاگ حک شده است!؟ و این صفحه ای که من اولین بار در این لینک دیدم همان حک شدنی بود که afriend1380@yahoo.com حرفش را زده بود . این پاسخ را فقط کارگذاران پرشین بلاگ میتوانند بدهند چون آنها هستن که به log های سرور دست رسی دارند و با آگاهی از اینکه حد اقل یکی از این دست اندرکارن خود ادعای حکر بودن را دارد جالب است باید دید آیا پاسخی خواهند داد یا خیر!؟

    نوشته: در ساعت: 1:27 am در بخش: گوناگون

  • Comments Off on وای از نیرنگ وای از  |           

    Comments are closed.

    اخبار و مطالب خواندنی