Dec 25 2003

حق و ناحق فلسطین و اسرائیل

نوشته:     :::       Comments Off on حق و ناحق فلسطین و اسرائیل

در این بحث مساله‌ی حکومت اسرائیل مدنظر است نه قوم یهود.
ای‌کاش می‌توانستم از بحث‌های جانبی دوری گزینم و به آن چیزی که عشق می‌ورزم بپردازم! ولی گاهی اوقات نمی‌گذارند. عده‌ای دانسته یا ندانسته به اینگونه بحث‌ها دامن می‌زنند و من و شما را به بیراهه می‌کشند.
آقای حدر را من کمتر از دیگران می‌شناسم ولی به اندازه کافی می‌شناسم تا بتوانم این ایده‌ی ایشان را کاری بس کثیف بدانم چرا؟ چون ایشان اگر اشتباه نکرده باشم یک زمانی با شمس‌الواعظين ¹فالوده می‌خوردند و بگمانم که هنوز هم می‌خورند دروغ چرا ما که خودمان به چشم خودمان ندیدیم که! ایشان خود یک جایی توی وبلاگ‌اش نوشته بود، متاسفانه دیگر ماشین جستجو هم در وبلاگ حدر وجود ندارد تا مطلب را برایتان پیدا کنم ولی به عقل خود که شک ندارم که! دارم؟ در جایی در وبلاگشان خوانده‌ام.
خوب شاید عده‌ای بپرسند که مگر آقای شمس‌الواعظين چه مرضی دارد. برای شما بگویم که این آقای آخری هم یک بار با هاشمی رفسنجای ²فالوده خورده و همین مرض برای من کافی است.
در مورد منفعت و ضرر و اینکه آیا باید اسرائیل را به رسمیت شناخت و حمایت از فلسطین را رها کرد. برای روشن شدن چنین پاسخی باید به وقایع بعد از جنگ دوم برگشت و نگاهی کرد به تشکیل حکومت اسرائیل و از بین رفتن حق فلسطینی‌ها. اینکه فلسطینی‌ها برای ما منفعت دارند یا اسرائیلی‌ها بحث من نیست. این بحث را به دکانداران سیاست وا می‌گذارم. همان‌ها که برای چند دلار حق مردم ایران را به استات اویل می‌فروشند و اگر لازم شد مادر خود را هم با شارون به حجله میفرستند تا بلکه یک روز بیشتر به زندگی ننگین خود ادامه دهند و یک دلار بیشتر بدزدند. من مطمئن هستم اگر در اتاق دربسته‌ای همین سوال را از هاشمی و خانواده‌اش بکنید درست جوابی را که حدر می‌دهد به شما خواهند داد. ولی من با اینها فرق دارم و مطمئنم که شما و پاگنده هم با اینها فرق دارید ولی گاهی اوقات پاگنده هم چرندیاتی می‌گوید که باید گذشت کرد و به روی خود نیاورد. دوست عزیز برای گفتن حق و حق طلبی باید هزینه داد هیچ کس از حق گویی و حق طلبی ثروتمند نشده پس باور کنید در حق طلبی هیچ منفعتی نیست بجز حق طلبی. حقایق را نمی توان با دلار اندازه گرفت و نمی توان آنها را با دلار خرید و فروش کرد. اگر رژیم به ظاهر از حق فلسطین دفاع می‌کند این بدان معنا نیست که پس در نتیجه ما باید با آن مخالفت کنم. عقل خود را باید بکار گرفتن نه گفته این یا آن را. آقای حدر هم ماموریتی دارد که باید انجام دهد. شاید عده‌ای را فریب دهد ولی ما را نه.
شاید استقلال فلسطین از اهداف من نباشد ولی دربین راه مبارزه‌ام این حق را به خود نمی‌دهم که برای رسیدن به حقی حق دیگری را پایمال کنم.
1. ایشان یک بار در کانادا میزبان شمس‌الواعظين بودند و با افتخار از ایشان یاد می‌کرد.
2. آقای شمس‌الواعظين یک بار فرمودند نقل به مضمون (اشتباه بزرگی بود که اصلاح طلبان هاشمی را کنار گذاشتند)

نوشته: در ساعت: 5:01 pm در بخش: بدون دسته بندی

Comments Off on حق و ناحق فلسطین و اسرائیل  |           

Comments are closed.

اخبار و مطالب خواندنی