Dec 15 2003

درپی نوشتن یک پیام توی

نوشته:     :::       Comments Off on درپی نوشتن یک پیام توی

درپی نوشتن یک پیام توی پیامگیر یکی از دوستان میل زیر رو دریافت کردم. میل رو بدون امضا اینجا می‌آورم چونکه از فرستنده میل اجازه نگرفتم که آیا می‌تونم میلشو اینجا منعکس کنم یا نه ولی مهم نیست چه کسی اونو نوشته همین که کسی این ارزش رو برای من قائل شده که یک نامه‌ با این صراحت و روراستی بنویسه مایه شادمانی است. من همیشه برای حقیقت گویی و راستی احترام زیادی قائلم نامه رو بخونید تا بعد یک چند نکته برای برطرف کردن چند سوء تفاهم اضافه کنم.
سلام خسن آقا ي گرامي .
مرسي از اينكه نظرتون رو برام نوشتيد . من نگفتم كه اون آقاهه تنها مرد فمنيستيه كه من ديدم . گفتم اولين مرد فمنيست بود كه باهاش آشنا شدم . بعد ها هم با يكي دو نفر ديگه آشنا شدم كه فقط ادعا داشتند و در عمل از اعراب جاهليت هم زن ستيز تر بودند . با كساني هم آشنا شدم كه هيچ ادعا يي نداشتند ولي در عمل به حقوق انساني زنان احترام مي گذاشتند و رعايت مي كردند .
با عرض پوزش من هيچ جوره نمي تونم شما رو فمنيست بدونم . دليلش هم فحش هاي جنسي است كه شما تو وبلاگتون مي نويسيد و من يك بار هم بهتون گفتم و شما فقط دستم انداختيد . من نمي دونم چرا هر مشكلي با هر كسي داريد بايد حتما ترتيب مادرشو بدين ؟ اين جور موقع ها از زن بودنم احساس حقارت مي كنم . مي فهميد منظورمو ؟
به هر حال من هيچ وقت برام مهم نبوده كه شما فمنيست باشيد يا نه يا از نظر سياسي چقدر با من مخالف باشيد . تا حالا براي شما به خاطر منطقي بودن و صداقتي كه به نظرم اومده داريد احترام قائل بودم و فكر كنم يه بار ديگه هم گفتم كه خيلي به نظرم دوست داشتني هستيد . و همين برام كافيه .
هر وقت مي خوام تو ذهنم مجسمتون كنم يه مرد كپل و قد كوتاه و كچل و سيبلو و خوش اخلاق به نظرم مياد .
همين ديگه . مواظب خودتون باشد .
نکته اول در مورد فحاشی. این روش مبارزه و نگارش من هست. من فحش رو یکی از حربه‌های حمله به رژیم قرار داده‌ام دلایل زیادی هم برای اینکار دارم که اگه بخواهم آنها را ذکر کنم مثنوی هفتاد من خواهد شد.
دوستی دارم مقیم انگلستان سالها قبل زمانی که تاچر نخست وزیر بود می گفت نمی دونم چطوره که خیلیها از تاچر بدشون میاد ولی او هنوز بر سر قدرت هست. باهم این بخث رو داشتیم که چگونه میشه یک نفر با کاریزمای مثلآ خمینی رو از کاریزما انداخت. من بر این باور بودم که اگر برای مردم این صحنه رو بیافرینیم که مثلآ خمینی روی توالت نشسته و داره برای ریدن زور می زنه و عرق از چهار ستون بدنش جاری شده در اون صورت میتونیم مقدار زیادی از کاریزماش رو ازبین ببریم. روش شمر هم یک چیزی در همین ردیف هست من هم سعی خودم رو میکنم.
ولی ایکاش می‌تونستم فحشهایی بدم که به مادر و یا خواهر این رجاله‌ها مربوط نشه و اکثرآ هم سعی می‌کنم که اینطور نباشه ولی خوب همگی آگاهید که فحاشی در زبان فارسی بیشتر سهم زنان فامیل این اراذل می‌شه ای کاش زنهای فمینیست فحشهایی اختراع می‌کردند که مردها رو مورد حمله قرار بده در اون صورت قول می‌دهم از آنها استفاده کنم ولی اینکه قول بدم به رژیمی‌ها فحش ندهم اینکار از دست من بر نمی‌آید. پس هرچه زودتر فمینستها بسیج بشوند وفحشهای آبدار مردانه درست کنند تا این مشکل حل بشه. یک جایی پاگنده گفته بود (نقل به مضمون) اگر یک روز خُسن آقا به رژیمیها فحش ندهد آن روز شب نمی‌شود.
درمورد اینکه نوشته بودید من شمارو دست انداخته ام باید به شما بگویم که از نوشته من برداشت بد کرده‌اید من هیچگاه چنین قصدی را نداشته‌ام و اگر چنین شده از شما عذر می‌خواهم.
درمورد فمینست بودن من هم باید دیگران قضاوت کنند نه من. اگر پیامی رو نوشتم فقط برای شوخی بود وگرنه من همیشه سعی کرده‌ام در مورد خودم قضاوت نکنم و اجازه دهم دیگران اینکار را بکنند، گرچه شاید همیشه موفق نبوده باشم.
درمورد شکل و شمایل من هم باید بگم که شما بدجوری به بیراه زده‌اید و شاید همین هم خودش نشان از آن باشد که من در گمراه کردن رژیم هم موفق بوده‌ام ولی برای اینکه کمی راهنمایتان کنم می‌گویم که کچل نیستم و سبیل یا ریش را هم اصلآ برنمی‌تابم چون این متعلق به مچوها و “اعراب جاهليت” هست. درمورد كپل و قد کوتاه هم گمان می‌کنم که باز به بیراهه رفته باشید. این برداشت به گمانم بخاطر عکسی باشد که بالای صفحه وبلاگم قرار داده‌ام همچنین درمورد خوش اخلاق بودن من. من انسانی هستم با صدای بلند (همه میگن من بلندگو قورت داده ام)و رک گو به همین خاطر گاهی اوقات به نظر می‌آید که بد اخلاق باشم ولی اصلآ چنین نیست من رک‌گو هستم و از بی عدالتی و نابرابری شدیدآ عصبانی می‌شوم. فقط برای اینکه رفرانسی داشته باشید عکسی از دوران کودکیم را برایتان در این کنار قرار می‌دهم از شما بخاطر نامه‌تان تشکر می‌کنم و همچنین آرزو می‌کنم که در مبازه‌تان برای احقاق حق زنان موفق باشید.

نوشته: در ساعت: 2:36 am در بخش: بدون دسته بندی

Comments Off on درپی نوشتن یک پیام توی  |           

Comments are closed.

اخبار و مطالب خواندنی