Jun 18 2002

ریش امـــــــــام در اینتـــــــــرنـــــــــــت

نوشته:     :::       Comments Off on ریش امـــــــــام در اینتـــــــــرنـــــــــــت

ریش امـــــــــام در اینتـــــــــرنـــــــــــت
دیروز حُسن آقا عصبی بود درست مثل اون روزی که مصاحبه اون دختر ایرانی رو که برای امرار معاش به تن فروشی کشیده شده بود. میدونید فرقی نمیکنه که آدم در خودفروشی چی چیش رو بفروشه خود فروشی فقط مختص زنها که نیست، البته در فرهنگ ما ایرانی ها گمان میکنیم که خودفروشی یعنی اینکه شلوار رو پايين بكش و بخاطر پول با یک نفر دیگر همخوابگی کن، من میگم فقط اینچنین نیست. خودفروشی جنبه های مختلف داره اشتباه نکنید من اون زنی رو که برای امرار معاش تن فروشی میکنه فاحشه نمیدونم من کار اون رو اجبار زندگیش مینامم ولی درعوض کسی که خود را میفروشد برای مال دنیا و بدون انکه بداند که خود فروش است، اون هست که منو زجر میده اون هست که منو بمرز دیوانگی میرسونه.
معمولآ من بعد از یک عصبانیت 24 ساعت دوباره بر خود مسلط میشوم و کنترل اوضاع دور و بر خودم رو در دست میگیرم و سعی میکنم که مسایل رو با عقل و دلیل و مدرک به خودم و دیگران بقبولانم.
من در مطلب دیروزم درمورد پرشین وب لاگ چیزهایی گفتم که شاید احتیاج به باز بینی داشته باشد و بخاطر همین هم هست که امروز با تسلط بر روح وروانم میخواهم دوباره این موضوع را بررسی کنم.
در اینجا از خودم چند سوال .مکنم و سعی خواهم کرد که برای آنها پاسخی بیابم.
چرا پرشین وب لاگ بوجود آمد؟
چرا من از بوجود آمدن آن عصبانی شدم و خونم بجوش آمد؟
در زیر این دو سوال سوالهای دیگر مطرح میشوند که امیدوارم حد اقل برای خودم پاسخی بیابم.
من در این مورد حتی دیروز در عصبانیتم جوابهایی یافتم که امروز نیز با باز بینی مجدد غیر منطقی بنظر نمی آیند و لی سعی من بر این است که امروز بیشتر و با منطق تر به آنها بپردازم.
اهداف کسی که چنین دستگاهی را بپا میکند چیست؟
پاسخ: اقتصادی، سیاسی و ایدالیستی
الف :اقتصادی!؟ گمان نمیکنم، چون همانطور که دیشب گفتم و با تجربه کاری خودم (من از ظهور Personal Computing) تا به امروز در این رشته فعال بوده ام. این زمینه از لحاظ اقتصادی به یقین میتوان گفت که در آینده ی نزدیک بازده اقتصادی چشمگیری نخواهد داشت، بخصوص در کشور فقیری مثل ایران. حال یا این افرادی که سرمایگذاری پرشین وب لاگ را کرده اند آگاهی اقتصادی ندارن یا اینکه آنقدر پول دارند و نمیدانند با آن چه کنند. درضمن چرا این سرمایه گذاری را بر روی ایرانیان انجام داه اند میتوانستند همین کار را بصورتی که blogspot.com و دیگران کرده اند بصورت بین المللی انجام دهند، با اینکار پتانسیل کار خود را هم بالاتر میبردند . درضمن باید گوشزد کرد که چنانچه اینکار جنبه اقتصادی داشت هیچوقت شرکت نامبرده قبل از اینکه اقدام به ساختن خودسرانه وب لاگ برای همه کند ، اول آنهارا دعوت به همكاري میکرد نه اینکه خود بروش جمهوری اسلامی و ولایت فقیهی اقدام به دایر کردن وب لاگ میکرد. نکته جالب تر این است که این همه “همه” واقعآ همه هم نیست ها چون تعدادی بخصوص را از این لیست “همه” خارج کرده بودند، من به این موضوع هم در آخر مطلبم به آن خواهم پرداخت.
ب :سیاسی؟ شاید بگمان نگارنده این عمل کاملآ جنبه سیاسی دارد، از بدو بوجود آمدن ایترنت در ایران من میتوانم به یقین بگویم که روزانه 4 تا 5 ساعت و یا بیشتر از اینتر نت استفاده کرده ام و چون انسانی کاملآ سیاسی هستم (چه کسی در ایران نیست!) با دوربین سیاسی هر گونه مجموعه ای که در مورد ایران و بخصوص در ایران در زمینه اینترنت بوده دنبال کرده ام. مشاهدات من در این مدت همگی این موضوع را ثابت میکنند که رژیم ایران از بدو بوجود آمدن اینتر نت نسبت به استفاده از آن کاملآ آگاهانه (از نظر منافع خودشان) رفتار کرده. برای اثبات آن کافی است سری به سایت های گروههای دست راستی رژیم بزنید و ببینید با چه دقتی ویرایش شده، یا اینکه سری به سایتهای علما بزنید تا مشاهداتی را که من کرده ام خود ببینید. مگر نه این بود که اعترافات منتظری اولین بار بر روی نت آمد؟
خوب اینها همگی دلیل بر آن دارد که رژیم(ملاها) آگاهانه از این وسیله ارتباط جمعی کمال استفاده رامیکنندو چرا راه دوری برویم نگاهی به جنگ قدرت در ایران بیندازید نبرد برسر روزنامه و روزنامه نگار است، نبرد بر سر کنترل تلوزیون هست. خوب پس آشکار میشود که نیروهای تمامیت خواه تمام نیروی خود را بر روی Media متمرکز کرده است.
حال ممکن است که دوستان مقیم پرشین وب لاگ بگویند به ما چه مربوط ما که از رژیم نیستیم. پاسخشان خیلی راحت است، رژیم به هیچکس اجازه دایر کردن چنین پدیده ی خطرناکی را نمیدهد و آنرا فقط به ایادی خودی میدهد و بس.
بخاطر داشته باشید که یکی از مشکلات گردانندگان انقلاب 57 انتقال اطلاعات از خارج از ایران به داخل ایران بود و کسانی که امروز بر ایران حکومت میکنند خود درگیر اینکار بوده اند و آگاهی کامل دارند اینترنت پدیده ی فوق العاده خطرناکی است برای رژیم های خودکامه.
پ :ایدالیستی!؟ “Are you joking”
نتیچه: این امر از نظر من کاملآ سیاسی است و چنانچه بررسی بهتری از این موضوع بعمل آورید خواهید دید که اینها نه فقط اهدافشان کنترل آمد و شد اشخاص به این وب لاگها میباشد بلکه دنبال یک هدف بهتر هم هستند.
چنانچه لیست اشخاصی را که در آنجا گذاشته اند نگاه کنید اشخاصی را نمی یابید این به آن معنا نیست که اسامی که آنجا هستند با اینها همکاری میکنند ولی اهداف پرشین وب لاگ با این کارشان القاء این موضوع هست تا بتوانند جنگی در وب لاگستان راه بیندازند و جوانان را به آن مشغول کنند تا کمتر کسی وقت آن را داشته باشد که به مسایلی که رژیم نمیخواهد بپردازند.
ما هم به سبک آقا سردوزامی رفتیم اماکن نه مثل پلنگ ها چون اماکن ما خودمون میترسیدیم مثال مو مو مثال چیز مثل موش رفتیم اونجا و هرچی گشتیم که این چنتو آدرس رو پیدا کنیم اماکن پیدا نکردیم، مخصوصآ مال خودمونو بعد عصبانی شدیم که چرا مارو بازی ندادند بعد هم حسودیمون شد که که چ چرا مارو راه ندادن بعد هم تصمیم تصمیم گرفتیم قهر کنیم.
این هم آدرسهایی که ما پیدا نکردیم ابته اماکن ما خودمون که نه اون آقاهه که ریش داره بما گفتش برو برو گومشو، البته اماکن ما خودمون بدون اجازه داروغه پرشین بلاگ ما خودمون اونجا یک دکون حُسن آقا باز کردیم که اونجا فقط میخا میخایم پُرنو بفروشیم. تا کون امام چیز بشه یعنی بسوزه.
این مطلب رو بگمان من تعداد زیادی از وب لاگ نویسها پیگری خواهند کرد ولی یک موضوع نباید فراموش بشه که این که مشغله ی هروزی نباید بشه چون در اون صورت همان کاری رو میکنیم که رژیم میخواهد، سرم گرم کردن ما به چیزهای جنبی.
به این آدرسها هم سر بزنید شاید مطالبی رو در این مورد پیداکنید. آزاده سپهری ، فضول و سردوزامی .
این سه آدرس رو من سعی کردم پیدا کنم اینهم نتایجشون، البته این داستان دیشب هست (16.06.2002 ).
http://fozool.persianblog.com
وبلاگ مورد نظر شما، موجود نمي باشد.
http://golku.persianblog.com
وبلاگ مورد نظر شما، موجود نمي باشد.
http://hasanagha.persianblog.com
وبلاگ مورد نظر شما، موجود نمي باشد.
شادکام باشید

نوشته: در ساعت: 1:53 am در بخش: ملای حیله گر

Comments Off on ریش امـــــــــام در اینتـــــــــرنـــــــــــت  |           

Comments are closed.

اخبار و مطالب خواندنی